SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Voor de spelers
Plaats reactie
Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door Roger » 08-02-2021 16:36

Hoi hoi.
Na al de tijd dat ik DnD speel ben ik nog steeds een groot fan van het spel. Maar ik begin een beetje overladen te worden met de hoeveelheid an runs die er tegelijkertijd lopen.

Op dit moment heb ik de volgende sessie lopen:
- DnD The Made Mage - Elke 2 weken zaterdag als speler (Michel, Frans, Patrick)
- DnD Essentials Adventure 2 - Een keer per maand zaterdag als DM (Michel, Frans, Eric)
- DnD Ravenloft - Elke 2 weken zondag als DM (Michel en 4 buitenlandse vrienden)

Ik speel en DM het allemaal met liefde maar zoals het er voor staat hou ik weinig weekenden meer over en dat is vaak lastig.
Deze post is dus voor iedereen: Frans, Michel, Patrick en Eric.

De Ravenloft campagne loopt op zijn einde en zal dan door iets anders vervangen worden. Ik weet nog niet met welke frequentie maar ik gok met dezelfde bezetting. Aangezien er op zaterdag veel kruising us tussen de groepsamenstelling wou ik even ter kijken hoe we verder gaan.
Ik heb hier al een tijdje over nagedacht en ik heb de volgende suggestie die ik even ter discussie wil stellen.

Mijn voorstel zou zijn dat Michel en ik elke twee weken afwisselen en dat we de groep dus 'samenvoegen'.
Dat zou betekenen dat we dus elke twee weken een dungeon hebben en die dungeons worden afgewisseld geDM-ed door Michel of mij zelf.

Voordelen:
- Elke groep heeft 4 spelers en een DM
- Geen dubbele karakters nodig
- Spelers in beide groepen hebben nog steeds de mogelijk heid andere karakters uit te proberen in beide groepen
- Roger krijgt een zaterdag avond terug wat ook meer opties bied om misschien een campagne te runnen in plaats van adventures

Nadelen:
- The mad mage frequentie gaat naar eens in de 4 weken

Natuurlijk zou dit ook samenhangen met het feit dat Eric dus inderdaad elke twee weken kan. Lijkt wel te kunnen als zijn berichten een indicatie zijn alleen is er nog dat tijds verschil. Moet opgelost zijn zodra hij eindelijk weer terug mag naar NL ... (f*cking covid)

Het is een idee. Mogelijk ander alternatief zou moeten zijn dat ik Essentials zou moeten droppen. Minder fijn idee maar een andere optie. Michel zou dan toch nog als speler door kunnen in de zondag campagne.

Hoe staan mensen hier tegen over?
Andere suggeties ook welkom :)

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 121
Lid geworden op: 22-02-2020 12:10

Re: SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door Eric » 08-02-2021 18:23

Hallo allen,

Wat mij betreft prima, 2x per maand spelen in verschillende campaigns lijkt me leuk en moet lukken, mits we idd en passend tijdstip kunnen vinden. Ik wil /kan best wat flexibel zijn van mijn kant, alleen 20.00u NL tijd starten is op dit moment wel extreem onhandig (03.00 lokale tijd). Iig will ik tussen 03.00 en 05.00 als slaaptijd aanhouden (met een blok ervoor of erna)

Natuurlijk is het plan nog steeds terug te gaan naar Nederland, maar komende twee maanden zien er nog (steeds) niet zo goed uit.


Groeten uit Taiwan,
Eric

PatrickR
Speler
Berichten: 271
Lid geworden op: 14-05-2017 14:47

Re: SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door PatrickR » 08-02-2021 19:46

Hallo allemaal,

Wat mij betreft is het prima, allereerst omdat het voor iedereen leuk en goed te doen moet zijn. Zeker mbt de Mad Mage setting lijkt het me goed te doen om naar 1x per 4 weken te gaan. De timing kan lastig zijn; maar daar kunnen we misschien een compromis sluiten.

Groeten,

Patrick

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door Roger » 09-02-2021 09:47

Ik denk dat aangezien Eric in de minderheid is hij maar gewoon zijn slaapschema moet aanpassen voor die zaterdagen tot dat ie weer in Nederland is. :lol:

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door Cybercat » 10-02-2021 21:33

Het maakt mij niet zoveel uit. Ik vind de huidige situatie prima, maar als dat voor mensen te veel is, wil ik best naar 1x in de 4 weken gaan.

Ik weet niet of Eric ook in mijn dungeon mee wil gaan doen maar om 10 PM te starten is mij te laat, dan kunnen we twee uurtjes spelen of zo.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door Roger » 11-02-2021 17:09

Mijn plan hing meer samen met de hoop dat Eric ook weer op NL tijden kon spelen.
Voor mij zijn het aantal dagen nogal veel aan het worden. Daarom probeer ik ietwat te korten.
Aangezien we zaterdag een Michel Dungeon hebben kunnen we het er dan ook wel even over hebben

playgrey
DM
Berichten: 415
Lid geworden op: 14-05-2017 13:19

Re: SPELSCHEMA GAARNE LEZEN EN REAGEREN

Bericht door playgrey » 13-02-2021 00:43

Voor mij is de Mad Mage de primaire campagne. Voor mij is het ook goed om 1x per 4 weken te spelen. Heeft ook te maken dat ik wat dingen doe via de OU en tegenwoordig wat vaker op familiebezoek ga (wat ook de nodige tijd kost).

Plaats reactie