Smoke

Voor de spelers
Plaats reactie
Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Smoke

Bericht door Roger » 02-02-2020 14:20

Ik heb inmiddels Smoke op Roll20 op level 5 ingevuld.

- Smoke heeft een longbow equipped maar hij is niet proficient in longbow.

- Op DnDBeyond staat de background van Smoke niet compleet ingevuld. Normaal heb je een header Description waar het onder staat. Maar zowel Friso's karakter als Patrick's karakter hebben dit niet. Uit de proficiencies en equipment kan ik enigzins opmaken dat ie waarschijnlijk Soldier is.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat Soldier dus Intimidation en Athletics krijgt als proficiencies en op DnDBeyond staat Intimidation niet gemarkeerd als proficient.

Er zijn echter weinig andere backgrounds die Vehicles (Land) krijgen. Dus ik heb de sheet op Roll20 gecorrigeerd.

- Smoke heeft geen magic items ? (Er staan er geen op zijn sheet)

Voor zover ik kan zien werkt het karakter prima en kan ie makkelijk overgenomen worden als Friso er een keer niet is.
Het karakter moet nog even gelevelled worden naar 6 met de Character mancer maar dat gaat prima.

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Smoke

Bericht door Cybercat » 03-02-2020 18:16

Volgens mij kun je de background niet zien op dndbeyond omdat het niet jouw character is. Ik kan namelijk jouw background ook niet zien.

Frans is volgens het systeem de DM dus het zou me niets verbazen als hij het wel kan zien.

Skills wise lijkt het er meer op dat hij sailor (of pirate) heeft, maar dan zou het dus vehicles (water) moeten zijn)? Wie weet.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Smoke

Bericht door Roger » 05-02-2020 14:43

Als ik kijk naar Soldier dan heeft ie:
Skill Proficiencies: Athletics, Intimidation
Tool Proficiencies: One type of gaming set, vehicles (land)

Wat ik zie op Smoke is: Tools
Dice Set, Thieves' Tools, Vehicles (Land)

Ik kan ook zien on der de features dat ie nergens Athletics van krijgt terwijl dat wel proficient is.
Dus ik denk nog steeds dat ie een Soldier is en dat het systeem vergeten heeft om Intimidation te taggen.

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Smoke

Bericht door Cybercat » 06-02-2020 17:28

Ik vraag me wel af waar hij dan perception vandaan heeft, want die zitten niet in de 4 die hij bij class heeft gekozen.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Smoke

Bericht door Roger » 10-02-2020 11:23

Ik denk dat ik er uit ben. Hij is een Mercenary Veteran van the Sword Coast guide.
Hij krijgt Perception en Stealth van Tabaxi.

Als ik het lijstje af ga:
Tabaxi: Perception, Stealth (EX)
Rogue: Insight, Investigation, Acrobatics, Sleight of Hand, Thieves Tools*(EX)
Rogue 3 (Scout): Nature (EX), Survival (EX)

Dus zonder background kom ik op:
Skill
Acrobatics
Insight
Investigation
Nature (Expertise)
Perception
Sleight of Hand
Stealth (Expertise)
Survival (Expertise)

Tools
Thieves' Tools (Expertise)

Als ik dit vergelijk met zijn DnD Beyond sheet dan mis ik nog:
Athletics (Skill), Persuasion (Skill), Dice Set (Tool) , Vehicles (Land) (Tool)

De enige background die deze combo geeft is Mercenary Veteran.
Skill Proficiencies: Athletics, Persuasion
Tool Proficiencies: One type of gaming set, vehicles (land)

Weet niet of je de Sword Coast Adventurer's guide hebt op Roll20 maar volgens mij was het geen optie.
Niet dat het een probleem is. Ik kan handmatig het sheet aanpassen.

Hij kan dan nog steeds geen Longbow gebruiken voor zover ik kan over zien.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Smoke

Bericht door Roger » 10-02-2020 12:21

Right ik heb zijn karakter op Roll20 opnieuw opgebouwd maar nu met "Custom Background"
Hij is nu in overeenstemming met zijn level 5 DnDBeyond karakter met de volgende uitzonderingen:
- Zijn DnDBeyond karakter heeft een Longbow maar geen proficiency om er gebruik van te maken dus ik heb deze niet over gezet op dit moment.
- Op DnDBeyond heeft Smoke geen quiver dus schijnbaar heeft ie 20 losse pijlen bij zich :D . Quiver toevoegd op Roll20.
- De encumbrance is iets anders aangezien Roll20 sheets dus gewicht rekent voor coinage. Dit kan vast uit maar het maakt niet heel veel uit.

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Smoke

Bericht door Cybercat » 10-02-2020 16:54

Nee, Sword Coast heb ik niet voor roll20, en ik weet niet of deze zelfs wel bestaat.

Plaats reactie