Zaterdag, 29 Juli 2023

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Roger » 15-07-2023 23:23

Ik kan

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Cybercat » 16-07-2023 01:19

Jullie hebben twee opties.

1 Een nieuwe party van het zelfde level, met de zelfde kennins van het Mad Mage dungeon.
2 We beginnen op level 1 met een andere module

Ik weet niet of jullie de mad mage module nog leuk vinden, vandaar de andere optie.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Roger » 16-07-2023 12:52

Lastig.Ik heb Kalista al erg lang gespeeld en ben wel teleurgesteld dat ik haar nu kwijt ben. Geeft voor mij ook wel een structureel issue aan met "hogere level" games. Aan de ene kant zou ik graag het einde van de de undermountain zien maar alles is tegenwoordig zo dodelijk. Bijna elke encounter is na onhoudbaar zonder een enorme bak healing.

Het heeft voor mij onderhand het gevoel dat je zo'n beetje van Long Rest naar Long rest gaat om het maar bij te houden. En zelfs daarmee heb je geen echte bescherming nu dat we in "instant kill" effects territorium komen. Het zou fijn zijn als de module ook want magische items zou uitdelen om overleven mogelijk te maken. Naast de wand of fireballs (wat een beter item was dan ik had kunnen indenken) is er bijna geen magische gear in de undermountain? Iets wat ik redelijk bizar vind aangezien avonturiers normaal de undermountain in gingen voor riches and power.

Voor mij persoonlijk is de "hero journey" een van de leukere aspecten van DnD.
Als we dus een volledige nieuwe party gaan oprollen dan heeft 2 mijn voorkeur.

In de nieuwe party zou ik na zoveel jaar een cleric / healer te hebben gespeeld graag iets anders willen proberen. Ik denk zelf aan een druid of een barbaar of een combo. Dus een tank. Ik hoor wel wat de rest voor plannen heeft. Natuurlijk als de rest undermouhain wil afmaken dan kan ik daar ook mee leven.

playgrey
DM
Berichten: 415
Lid geworden op: 14-05-2017 13:19

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door playgrey » 16-07-2023 13:11

Ik vind undermountain leuk, dus ik zou dit willen afmaken,

Opties voor mij zijn:
- een Cleric (light domain). Een extra semi-healer daarnaast is niet onverstandig.
- een Fighter / Rogue (half-elf) ook een interessante optie.

Omdat vreemd genoeg er wel erg weinig treasure in het complex lijkt te liggen is de "starting at higher levels" (DMG), standard campaign wel essentieel.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 121
Lid geworden op: 22-02-2020 12:10

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Eric » 16-07-2023 14:51

Eens met Frans. Jammer ook dat nieuw karakter in sessie 2 al weer kassieweilen is, maar dat gebeurd en houdt het ook spannend.
Alleen kan ik me er niet aan onttrekken dat het anders afgelopen zou zijn wanneer we wat magic gear (Zoals je zou verwachten op level 14) hadden gehad.
Mijn karakter had 0 magic items. En de rest enkele.
Het was een wonder dat mijn karakter het nog tot het einde trok (shadows of moir ivm plate hielp well behoorlijk, maar is ook een level 5 spel)

Toch zou ik ook wel undermountain af willen maken.
Ik overweeg wizard, paladin of, aangezien ik maar heel kort warlock speelde, een Hexblade.
(in die volgorde)

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Roger » 16-07-2023 20:51

Tenzij Patrick opnieuw wil beginnen hebben we dus een meerderheid voor het afmaken van under mountain. Voel je vrij om een cleric te bouwen Frans. Ik ga wel een poging wagen om een tank te bouwen

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Cybercat » 20-07-2023 23:24

Opgooi regels: Je mag 1x gooien voor stats en dan kiezen om of dat rijtje te nemen, of de PHB point buy optie.

Wat betreft gear kun je kiezen voor een +1 wapen, of twee uncommon magic items die geen wapen zijn uit de DMG. Je mag voor maximaal 5000 gold aan uitrusting uit het PHB kopen, waarvan maximaal 3 healing potions per persoon. Van dit geld kun je ook material components aanschaffen die niet opgebruikt worden (bijvoorbeeld een 100 GP parel voor identify.)

Alle geld dat je niet gebruikt is weg, waarna elke speler 1000 gp krijgt.

Ik weet dat dit niet overeen komt met de regels in de DMG, maar aangezien er heel weinig wapens in de module zitten, reken ik deze als zijnde 2 uncommon items.

Dit gaat er van uit dat we gewoon op het huidige level door gaan, mocht het na het stemmen van Patrick eventueel toch een level 1 groep worden, gelden de standaard starting equipment regels uit het PHB.

Ik heb voor elk van jullie een nieuw character sheet aangemaakt. Om gedoe met vage deeltjes te voorkomen, mag je alle classes/races/feats gebruiken die roll20 toestaat voor deze character sheets. Dit betekent dus dat je het sheet in ieder geval eenmalig moet gebruiken om je character te maken, om te zien of je geen niet toegestane regels gerbuikt, ook als je tijdens het daadwerkelijk spelen van het dungeon dndbeyond sheets gebruikt. Het is natuurlijk prima als je het character eerst in dndbeyond aanmaakt en dan de gegevens over neemt.

Als het goed is, kun je de volgende boeken gebruiken:
Player's Handbook
Tasha's Cauldron of Everything
Volo's Guide to Monsters
Xanathar's Guide to Everything

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 121
Lid geworden op: 22-02-2020 12:10

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Eric » 25-07-2023 00:01

Rijtje gegooid: in dndbeyond: 15, 11, 14, 15, 12, 13
Gezien voorkeuren van Roger en Frans is een Paladin niet zo passend.

Dus ik ga denk ik voor een wizard, diviner

Behalve de 2 spells die wizard elk level krijgt, zijn er nog extra hij hij heeft opgepikt onderweg?

In het dungeon had Dust al een spellbook of 6 gevonden en daarnaast nog de bibliotheek met alle spells, dus het lijkt erop dat dat wat meer common is...

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door Cybercat » 25-07-2023 17:23

Je mag van je 5000 goud startgeld ook spreuken kopen, voor 200 goud per spell level. Zoals je al aangaf vinden jullie in het dungeon regelmatig spreukenboeken, dus je kunt er ook op gokken dat je een spreuk wel gaat vinden.

Nog even voor alle duidelijkheid, van die 5000 goud moeten de characters alles kopen (behalve 1 set kleding, die krijg je gratis). Je krijgt dus geen starting gear van je class of background.

playgrey
DM
Berichten: 415
Lid geworden op: 14-05-2017 13:19

Re: Zaterdag, 29 Juli 2023

Bericht door playgrey » 26-07-2023 23:07

Roger, vrijdagmiddag bouw ik mijn karakter. Kun jij deze dan omzetten naar Roll20? By the way, is er een mogelijkheid om Patrick te bereiken, zodat we niet tot vrijdagnacht moeten wachten?

Plaats reactie