Roll20 Kies uw setting!

Voor alles wat niet onder speeldata valt
Plaats reactie

Welke Roll20 sessie willen jullie doen?

Essentials Adventures (3 adventures, level 7-13)
2
100%
Curse of Strahd (1 adventure, level 1-10)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Roll20 Kies uw setting!

Bericht door Roger » 10-02-2020 13:28

Ik heb dit weekend vrij druk zitten lezen in zowel Ravenloft, Essentials en Eberron.
Het is voor mij duidelijk dat Eberron serieuze voorbereiding nodig heeft voor Roll20. Dus dat gaat nog even niet gebeuren. Voor de voorlopige toekomst zijn er dan twee mogelijkheden.

Keuze 1
Essentials Adventures. Dit zijn 3 kortere opeenvolgende adventures. Leuk voor hogere levels.
STORM LORD’S WRATH (Level 7-9), SLEEPING DRAGON’S WAKE (Level 9-11), DIVINE CONTENTION (Level 11-13)

Keuze 2
Raventloft. Dit is 1 lang adventure. Een speciale setting met zijn eigen regeltjes.
CURSE OF STRAHD (Level 1-10)

Jullie kunnen door deze poll een keuze maken wat jullie voorkeur heeft. De meerderheid wint. (Lang leve de democratie)
En nee, geen voorkeur is geen optie. 8-) Laat ik ook benadrukken dat ik geen voorkeur heb Wat nu niet gekozen wordt kan altijd nog een andere keer gespeeld worden dus daar maak ik me geen zorgen over.

Het zou fijn zijn als iedereen voor zaterdag een keuze zou kunnen maken zodat we de vloer kunnen open gooien voor een discussie rondom wie wat wil spelen.

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Roll20 Kies uw setting!

Bericht door Cybercat » 10-02-2020 17:00

Mijn level 7 character is al af, een enorme kneus (hangt nog een beetje af van welke regels je doet voor stats en starting gear). Zie de essentials test wereld. Sorcerer healer dwarf in full plate... Kan het nog erger?

Ik heb ook geen probleem met de andere optie, maar ik moest er van jou een kiezen.
Je breekt trouwens je eigen regel over geen voorkeur :D

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Roll20 Kies uw setting!

Bericht door Roger » 13-02-2020 10:16

Ja het kan erger.
Ik weet niet of dit een concept was waar je al aan gedacht had maar als je hier voor gaat dan ga ik wel een beetje paal en perk aan stellen. :P

Een van de belachelijkste combos is dus een DIvine Soul Sorceror met 3 levels Celestial Pact Warlock.
De warlock krijgt spell slots terug na een short rest. Je kan die spell slots omzetten in Sorcery points en dus elke short rest Sorcery points genereren die je dus eventueel weer kan gebruiken voor aanvullende sorcery spells.

Dan is er ook nog de optie om Quicken te nemen als Sorceror en deze te gebruiken op Eldritch blast. Dat genereert ineens een cantrip die belachelijke schade doet. En je hebt dan ook tot 4 d6 die je kan gebruiken als bonus actie om te healen van je Warlock. Die ook verder nog werkt met de optie voor Empowered Healing van de Divine Soul Sorc.

Andere interessante combos:
Een Fighter met 3 Levels Assassin Rogue. Op level 20 als je de vijand verast met een greatsword en action surge heb je dus 6 aanvallen. Allemaal op advantage en elke hit is een gegarandeerde critical. Dus 4d6 (Attack 1) + 4d6 (Sneak) + 4d6 (Attack 2) + 4d6 (Attack 3) + 4d6 (Attack 4) + 4d6 (Attack 5) + 4d6 (Attack 6). We openen het gevecht met een gemiddelde schade van 98. Met advantage op alle rolls zou je eventueel kunnen kiezen om Great Weapon Master te gebruiken voor een -5 op elke aanval voor een avullende 60 schade.

Een Paladin met 3 Levels Hexblade Warlock. Het grootste voordeel is dat je Charisma kan gebruiken voor je aanvallen zolang je het pact wapen gebruikt. En je kan je Warlock Spells slots gebruiken voor Divine Smite. En die spell slots komen dus terug na een short rest.

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Roll20 Kies uw setting!

Bericht door Cybercat » 13-02-2020 10:59

Maar zijn het dwergen? :D

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Roll20 Kies uw setting!

Bericht door Roger » 13-02-2020 12:06

Tenzij ik ineens 2 mensen heb die Ravenloft voten ga ik er van uit dat we Essentials gaan doen. Prima.
Wel nog even interessant om te weten of Patrick hiervoor te porren is. En ik zal even kijken of Paul al meer heeft nagedacht over zijn beschikbaarheid.
Hebben we nog andere mensen die per toeval geintreresseerd zijn om dit te spelen?

Maar ik heb een redelijk goed inzicht tegenwoordig in power breaking builds. Dus ik ga daar wel even op letten.

Plaats reactie