Zaterdag 22 Februari

Speel Data
Plaats reactie
Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Zaterdag 22 Februari

Bericht door Roger » 05-02-2020 15:03

Nog even de volgende punten:
1. Ik moet nog even kijken of we ergens van te voren karakters kunnen regelen of dat we dit doen gedurende deze eerste sessie.
2. Ben aan het bepalen wat ik precies wil gaan proberen. Ik heb zowel de level 7 Essentials dungeons maar ik heb dus ook the Curse of Strahd. Een lange module die overal aangemerkt staat als een van de beste modules die er nu is. Deze begint echter vanaf level 1. Ravenloft is echter een geweldige setting.
3. Als we Ravenloft gaan doen dan is Adventurer's League een optie. Ik ben aan het kijken naar de Season 9 regels.
4. Zal eens kijken of Paul interesse heeft. Als we Roll20 doen dan is er op zich geen beperking meer op waar vandaan mensen meespelen. Dus zal eens die of Bais nog eens vrije tijd heeft.

playgrey
DM
Berichten: 415
Lid geworden op: 14-05-2017 13:19

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door playgrey » 05-02-2020 23:19

Ik heb de voorkeur voor Essentials, maar Curse of Strahd is ook prima.

playgrey
DM
Berichten: 415
Lid geworden op: 14-05-2017 13:19

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door playgrey » 05-02-2020 23:21

Volgens mij had hij belangstelling, maar niet 1x per 2 weken. Beste is inderdaad als hij even zelf reageert.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door Roger » 06-02-2020 08:22

Voor nu ga ik even zeggen 1x per maand. Totdat we een eventueel ander ritme vinden. :)

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door Cybercat » 06-02-2020 17:35

Ik kan. Als je aangeeft welk level en welke regels maak ik van te voren wel een character, dat kan als het goed is naar jouw game geupload worden.

Ik dacht dat je Eberron wilde done en dit alleen was om het systeem te leren? In dat geval is CoS misschien een beetje lang met 10 character levels. Maakt me verder niet zoveel uit, Ravenloft lijkt me wel leuk hoewel dit volgens mij wel wat zwaarder op roleplaying leunt dan bijvoorbeeld de essentials. Dus misschien als leersessies minder geschikt? Misschien ook niet, ik heb de module verder niet doorgelezen.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door Roger » 07-02-2020 08:36

Ik ben even een aantal opties aan het overwegen. Eberron is nog steeds een optie maar dat zou een campaign zijn en dat kost tijd. Helemaal als ik dus ook kaarten moet gaan regelen voor Roll20. Ik kan met zekerheid zeggen dat Eberron echt niet Ready To Go is op de 22e.

De adventures die ik heb voor de essentials zijn level 7 to 9 geloof ik.
De redenenen waarom ik The Curse of Strahd als een optie in de mix gooi is omdat deze inderdaad wat langer zou lopen dan de Essentials. Het is ook iets wat begint op level 1 iets wat misschien geen slecht plan is om mensen te laten wennen aan het gebruik alles op Roll20. Ik ben zelf altijd wel een fan geweest van Ravenloft en voor zover ik kan zien staat dit adventure aangeschreven als erg goed,

Ik ga dit weekend even verder lezen.
Heb Paul inmiddels gesproken en hij heeft wel interesse. Heb em naar Roll20 verwezen om eens te gaan kijken of het em wat lijkt. Verder moet ie effe kijken wanneer hij tijd heeft.

playgrey
DM
Berichten: 415
Lid geworden op: 14-05-2017 13:19

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door playgrey » 07-02-2020 22:19

Als je ravenloft gaat leiden dan is dat prima, maar dan wel volledig. Ik had er wel al in rondgesnuffeld, maar dat is wel een tijdje geleden.

Roger
Speler
Berichten: 259
Lid geworden op: 22-12-2017 20:25

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door Roger » 10-02-2020 13:01

playgrey schreef:
07-02-2020 22:19
Als je ravenloft gaat leiden dan is dat prima, maar dan wel volledig. Ik had er wel al in rondgesnuffeld, maar dat is wel een tijdje geleden.
Zie de poll die ik zojuist aangemaakt heb.

Ter info:

Op dit moment bezit ik het volgende op Roll20:
DM Starter Bundle
  • Player Handbook
  • Player's Handbook Character Asset Pack
  • Essentials Kit Adventure
  • Essentials Kit: Compendium
  • Essentials Kit: Storm Lord's Wrath
  • Essentials Kit: Sleeping Dragon's Wake
  • Essentials Kit: Divine Contention
  • Essentials Kit Character Art Pack
Eberron: Rising from the Last War
Curse of Strahd
  • Castle Ravenloft Map Pack
Ik ben aan het kijken om de volgende componenten aan te schaffen:
  • Tarokka Deck - Leuk als smaak maker als de keuze op Ravenloft valt.
  • Xanathar's Guide to Everything - Om de spelers wat meer keuze te geven
  • Animated GM/DM Tokens - Tof als aanvullende trackers
  • Character Tokens - Heb een set op het oog maar daar ga ik naar kijken als er een party setup is

Cybercat
DM
Berichten: 424
Lid geworden op: 14-05-2017 19:23

Re: Zaterdag 22 Februari

Bericht door Cybercat » 10-02-2020 17:03

Ik weet niet of je als speler ook deeltjes kunt sharen, maar ik heb XGE. Als ik die op een of andere manier delen kan, hoef jij hem niet te kopen.

Edit: Even gekeken en alleen de creator van de game kan een boek sharen, dus ik kan de XGE wel voor mezelf gebruiken in jouw game, maar hem niet delen met jou of de andere spelers. Jammer. Ik kan ook niet de wereld createn en jou de GM maken, want dan kun je *jouw* deeltjes dus weer niet delen. Achteraf was het misschien beter geweest om 1 account te maken dat alle deeltjes koopt en de werelden create (als pro mag je 3 werelden dus d\at zou genoeg moeten zijn) en dan per wereld een andere GM assignen. Helaas nu te laat.

Plaats reactie